۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۱۱۲۶۵
رییس عقیدتی سیاسی نزاجا:

نیروی زمینی ارتش اهتمام ویژه ای نسبت به تربیت حافظان قرآنی دارد

رییس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش در شمالغرب با بیان این‌که یک هزار و ۴۰۰ نفر از خانواده نیروی زمینی ارتش حافظ قرآن هستند، گفت: براساس برنامه ۱۰ ساله این تعداد به ۳۰ هزار نفر خواهد رسید.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام صالحی‌نسب، رئيس عقيدتي سياسي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن نیروی زمینی ارتش در شمالغرب کشور، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره به آموزش‌های قرآنی در نیروهای مسلح تأکید داشته و دارند.

وی با بیان این‌که ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز خود را موظف به ادای وظیفه در عرصه تحقق مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی می داند، خاطرنشان کرد: معظم‌له از تمامی دستگاه‌های فرهنگی، متولیان امر و نهادهای مختلف خواسته‌اند تا در مسیر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن اقدام شود.

حجت الاسلام صالحی‌نسب با بیان این‌که یک هزار و 400 نفر از خانواده نیروی زمینی ارتش حافظ قرآن هستند، تصریح کرد: 3 هزار و 330 نفر در ارتش حافظ يك تا 30 جزء قرآن هستند که براساس برنامه 10 ساله تعداد حافظان قرآن در خانواده ارتش به 30 هزار نفر خواهد رسید البته در کنار این طرح نسبت به آموزش‌های قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآنی نیز اهتمام داریم.

رئيس عقيدتي سياسي نيروي زميني ارتش با بیان این‌که مسابقات قرآن نیروی زمینی ارتش در شمال غرب کشور با استقبال مطلوب خانواده‌ها همراه بوده است، گفت: این مسابقات با شرکت ۲۰۰ نفر از همسران، فرزندان و کارکنان زن نیروی زمینی ارتش از چهار استان آذربایجان‌شرقی، غربی، زنجان و اردبیل برگزار شد.

وی با بیان این‌که شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات طی سه روز در رشته‌های تحقیق، ترتیل، مفاهیم، حفظ و اذان به رقابت پرداختند، گفت: طبق ارزیابی‌های به عمل آمده از سوی هیأت داوران؛ 44 برگزیده مسابقات در شمال‌غرب کشور تجلیل می‌شوند و به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

حجت الاسلام صالحی‌نسب در بخش دیگری از سخنان خود قرآن را منشور سعادت بشریت در دنیا و آخرت دانست و اظهار داشت: هر گونه انحراف از آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) منجر به خسران بشر خواهد بود، چرا که تمامی آیات قرآن آموزه‌هایی ابدی برای هر زمان و هر مکان است.

رئيس عقيدتي سياسي نيروي زميني ارتش با بیان این‌که قرآن کتاب نجات بخش بشریت از معضلات و مشکلات است، گفت: در شرایطی که دشمنان اسلام با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی تمام عیار به دنبال استحاله فرهنگی و هویت‌زدایی از جوامع اسلامی هستند، تمسک به آموزه های قرآنی بیش از پیش اهمیت دارد./935/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات